Бриль в офіційній заяві оприлюднив всі зловживання керівництва запорізької Служби автодоріг

143
0

Екс-губернатор області Костянтин Бриль наголошує, що керівництво обласної Службі автомобільних доріг некомпетентне. Більш того, деякі його дії суперечать нормам Закону та потребують детального вивчення з боку правоохоронних органів. Про це екс-губернатор офіційно заявив на своїй сторінці у Facebook коментуючи візит до області керівника Укравтодору Славомира Новака.

Нижче ми наводимо повний текст заяви, де викладені всі факти зловживань з боку запорізької Службі автодоріг. До речі, для Бриля ця заява не «пізнє каяття»- ще коли був на посаді він звертався до депутатів обласної ради та навіть до прем’єр-міністра Володимира Гройсмана щодо безвідповідальних дій та непрофесіоналізму керівника САД у Запорізький області.
Повний текст заяви опублікований на офіційний сторінці Костянтина Бриль у Facebook:
25 червня делегація від Укравтодору на чолі з керівником Славоміром Новаком побувала з робочим візитом у Запорізькій області. Вони ознайомились з ходом виконання робіт на дорозі Н-08 Бориспіль — Дніпро — Запоріжжя (через Кременчук) — Маріуполь. А також завітали на запорізькі мости. Зауважень до роботи служби автодоріг в Запорізькій області у поважних гостей не виникло, не зважаючи на всі скарги, які я особисто направляв на адресу керівника державного агентства автомобільних доріг України Славоміра Новака та навіть Прем’єр-міністра України. Адже через неефективні управлінські рішення керівника Служби автомобільних доріг у Запорізькій області Андрія Івка створюється реальна загроза транспортного колапсу, та, як результат, непередбачувані соціальні наслідки, катастрофічні майже для всіх сфер життєдіяльності області.
Отже, якщо розпочати з найважливішого для запоріжців об’єкта — будівництва мостових переходів через р. Дніпро в м. Запоріжжі. В квітні 2017 року Департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області були надані Приписи про зупинення будівельних робіт та про усунення порушень, у результаті чого був перерваний технологічний процес. Нині для продовження будівництва Об’єкта необхідно завершити коригування раніше затвердженої стадії «Проект» з урахуванням уточнених даних з інженерних вишукувань та додаткових розрахунків.
Я особисто був ініціатором проведення спільних нарад в Укравтодорі, які відбулися у 2018 році. За їх результатами Службі автомобільних доріг у Запорізькій області було доручено оголосити процедуру закупівлі послуг з вибору проектної організації на залишок робіт з коригування стадії «Проект». А облдержадміністрації передбачити кошти обласного бюджету в рамках «митного експерименту» у сумі 60 млн.грн. на виконання аварійних робіт та коригування стадії «Проект». Власне ж Укравтодор зобов’язався підготувати проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін у додаток до постанови КМУ «Про затвердження переліку автомобільних доріг загального користування державного значення» стосовно включення Об´єкта до мережі доріг державного значення.
Облдержадміністрацією виконано домовленість та передбачено фінансування у 2018 році з обласного бюджету в рамках «митного експерименту» у сумі 60 млн. грн. Та, попри всі домовленості, велике соціальне та стратегічне значення Запорізьких мостів, виконання обіцяного всіляко затягувалося Укравтодором та Службою автомобільних доріг у Запорізькій області. Тож, враховуючи неможливість освоєння Службою автомобільних доріг у Запорізькій області цих коштів ОДА було прийнято рішення щодо їх перерозподілу.
Власне мене найбільше здивувало, коли фахівці Запорізької ОДА випадково виявили, що з невідомих причин у проекті відповідної постанови було змінено назву Об´єкту! Так «Автотранспортна магістраль через р. Дніпро в м. Запоріжжі» раптово стала «Під´їзд до о. Хортиця». Виправлення подібних бюрократичних помилок зайняло ще 3 місяці додаткового часу. Загалом же присвоєння відповідного статусу тривало близько пів року. Сама ж служба автодоріг у області затягувала оголошення тендеру з коригування Проекту: в червні 2018 — тендер був оголошений на 30 мільйонів гривень, та торги не відбулись; у жовтні 2018 — вартість робіт з невідомих причин була збільшена на 77 % і склала 53,59 млн. грн. Переможцем було визнано ТОВ Союзтранспроект, яке в підсумку відмовилось від підписання договору.
А ТДВ Інститут Дніпродіпротранс, яке у силу обставин став переможцем, залучив у якості субпідрядників двох фізичних осіб підприємців з перерахуванням на їх рахунки 17%, або 9,1 млн грн. від загальної вартості робіт. Слід зазначити, що без вищезазначених ФОПів ТДВ Інститут Дніпродіпротранс не відповідав би кваліфікаційним вимогам для виконання такого виду робіт. За оперативною інформацією ТДВ Інститут Дніпродіпротранс не має досвіду виконання проектних робіт та об’єктах відповідної складності. Тож, якість та виконання робіт з коригування стадії «Проект» в зазначені терміни власне у мене викликає сумнів.
Сам Славомір Новак зазначив, що Запорізькі мости це «пам’ятник корупції, безгосподарності». І коли він прийшов на цю посаду, в кінці 2016 року, виявилося, що роботи ведуться майже без проектної документації, за словами пана Новака «там був такий бардак, що не можна було терпіти». Хоча під час нарад в Укравтодорі більше було схоже, що пан Славомір більше хотів передати Запорізькі мости на баланс громади та забути про них взагалі. Тож, особисто я не знаю, чи впораються підрядники з новим проектом, та терпіти і чекати — дійсно немає часу. Адже нині на об’єкті триває розбирання вже змонтованих металоконструкцій та розкрадання обладнання, яке повинне знаходитись на відповідальному зберіганні підрядних організацій…
Ще одна тема, яка не дає мені спокою — розподіл коштів державного бюджету в сумі 1 млрд. грн. на відновлення автомобільної дороги загального користування державного значення Н-08 Бориспіль – Дніпро – Запоріжжя (через м. Кременчук) – Маріуполь (за маршрутом Запоріжжя – Маріуполь). Зокрема, через безвідповідальне та бездіяльне ставлення до виконання свої службових обов’язків Андрія Івка ці кошти було некоректно розподілено між Запорізькою та Донецькою областями, у співвідношенні 400 млн. грн. та 600 млн. грн. відповідно. Хоча з 162 км цього автошляху, які необхідно відремонтувати, 123 — перебувають на території Запорізького регіону, ще 39 — Донецького.
На останок хочу звернути увагу на об’єкт «Капітальний ремонт автомобільної дороги М-18 Харків – Сімферополь – Алушта – Ялта на ділянці км 322+700 – км 323+022 (Мостовий перехід через р. Суха Балка)», вартістю 51 мільйон 435тисяч 640 гривень. Окрім державних коштів, з обласного бюджету у 2018 році на цей об’єкт в рамках «митного експерименту» було додатково виділено 15 792 373,36 грн.; в 2019 – 4 483 911,76 грн. (аванс). І хоча, Служба автомобільних доріг у Запорізькій області запевняла, що до наближення курортного сезону будуть зроблені відповідні роботи на об’єкті. Проте, наразі вони не ведуться.
Згідно з даними Інформаційного порталу Національної поліції України, упродовж 2018-2019 років на зазначеній ділянці автомобільної дороги зареєстровано 11 ДТП, у тому числі 5 ДТП із постраждалими, в яких 11 осіб зазнали тілесних ушкоджень різного ступеню тяжкості. Дані дорожньо-транспортні пригоди розподіляються за наступними видами: 5 випадків — наїзд на перешкоду, 4 — випадки перекидання та 2 — зіткнення. Тобто, поки роботи гальмуються, на об’єкті гинуть люди та виникають затори. Останній раз більшість відпочивальників, що рухались в напрямку курортів Запорізької області оцінили ці затори на свята. Впевнений — цими вихідними ситуація навряд чи покращиться.
Тож, на відміну від керівника державного агентства автомобільних доріг України Славоміра Новака Запорізький край відчуває менше захоплення від діяльності служби автодоріг в Запорізькій області з її нинішнім керівництвом! Про це свідчить проект рішення про визнання незадовільною роботи начальника Служби автодоріг Запорізької області, що винесений на розгляд чергової сесії Запорізької обласної ради.
Хочу нагадати, що у 2018 році Запорізька область входила до лідерів серед регіонів по освоєнню бюджетних коштів на розвиток доріг державного значення. Однак, це заслуга не Андрія Івка, а депутатського корпусу Запорізької обласної ради та попереднього керівництва Служби автомобільних доріг у Запорізькій області. Адже у 2018 році роботи на автодорогах державного значення виконувалися відповідно до проектної документації, на яку виділялися кошти обласного бюджету у попередні роки, та відповідно до укладених договорів у 2016-2017 роках.
Тож я звертаю увагу правоохоронців на всі викладені мною факти. І прошу відповідні служби надати належну оцінку та вжити відповідних заходів відповідно до компетенцій.
Джерело: Facebook сторінка Костянтина Бриля (https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2050581418580953&id=100008873445789)

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here