В усьому світі туризм — це не лише популяризація краю, а й серйозний бізнес і джерело для поповнення місцевого бюджету. А за правильного використання історичного, культурного і природного потенціалу території туризм — основна складова всього регіону. Запоріжжя приваблює туристів. Регіон має стати флагманом на сході України. В області є море з одного боку, є колосальні території вздовж Дніпра, є Хортиця, також славиться регіон своїми цікавими пам’ятками, такими як Кам’яна Могила. Місто Запоріжжя при правильному підході може дати фантастичні зразки, наприклад, промислового туризму
Запоріжці також висловили свою думку в опитуванні стосовно того, чи цікавий взагалі європейцям туризм. 16,1% вважають, що регіон цікавий розмаїттям природи та історичними пам’ятками. 28,4% вважають, що малорозвинена туристична інфраструктура заважає відпочинку. 14,7% вважають, що низька поінформованість є причиною того, що іноземці не знають, де відпочити. 40,8% вважають, що європейські туристи не знайдуть нічого цікавого у Запоріжжі.
На думку Наталії Дукової, директора туристичної фірми «САМ», промисловий туризм зараз саме на стадії підготовки та розвитку, вивчення, тому що інтерес до промислових майданчиків наших великих підприємств є, але він ще не такий масовий. Але в перспективі наше місто може запропонувати промисловий туризм як один із пріоритетних поряд з екскурсійнопізнавальним, який зараз є головним.
Окрім сильних сторін, місцеві експерти зазначають, що туризм у Запорізькій області сьогодні має декілька великих перешкод, які не дозволяють цій сфері бізнесу розвиватись, приносити прибуток власникам, робочі місця – жителям регіону, податкові надходження – місцевим бюджетам.
Серед основних перешкод, над подоланням яких потрібно активно працювати вже зараз, щоби в найближчій перспективі стати туристичною Меккою Східної України для українців і іноземців, називають такі:
— недостатня фінансова підтримка з боку місцевої влади;
— проблеми розвитку транспортної інфраструктури та навігації регіоном;
— недостатній рівень розвитку сфери харчування;
— кадровий голод, адже молоді спеціалісти у сфері туризму часто покидають регіон або навіть країну та шукають кращої долі за кордоном;
— побоювання туристів щодо безпеки в регіоні через наближеність до зони конфлікту на сході;
— недостатньо ефективна інформаційна політика щодо туристичних можливостей регіону для інвесторів і потенційних туристів як всередині України, так і за кордоном.
За умови подолання цих проблем та ефективного використання європейського досвіду розвитку туризму в різних європейських країнах, гармонізації стандартів туристичного обслуговування Запорізька область зможе отримати від своєї туристичної галузі суттєву вигоду.
Наталія Дукова коментує: «Це дасть нам можливість привести нашу законодавчу базу в сфері категоризації готелів до загальноприйнятого європейського рівня, якщо ми хочемо, щоб європейський турист відчував себе тут комфортно. Це дасть нам досвід взаємодії між готелями, базами, об’єктами розміщення і між суб’єктами туристичної діяльності (операторами), які приваблюють туристів, організують їм логістику пересування, екскурсійну програму».
Олександр Правосуд, голова Якимівської РДА, стверджує: «Я хотів би привести в приклад Якимівський район Запорізької області. У нас, безумовно, переважає морський туризм, на сьогоднішній день функціонує відмінно курорт Кирилівка, також більше 200 баз і пансіонатів готові приймати відпочиваючих, все працює. Є певні проблеми, над ними працюють районна та обласна влада, поки що справляємося. Також я хотів би звернути увагу на те, що, крім баз відпочинку, існують і успішно функціонують дитячі оздоровчі центри, куди на відпочинок направляються діти з усіх куточків нашої держави. Але існує проблема в поінформованості. Якщо люди приїдуть і подивляться, я переконаний, що всім сподобаються наші курорти. Ми, крім якісного відпочинку, приємного дозвілля та яскравих емоцій, гарантуємо також безпеку нашим туристам, тому мені залишається тільки запросити всіх на наші курорти, думаю, всі будуть у відмінному враженні і з шикарним посмаком після цього».
В свою чергу пресаташе Представництва ЄС в Україні Давид Стулік поділився своєю думкою про те, що могло б перетворити Запорізьку область на край туристичних можливостей та привабливий регіон для європейських туристів: «Україні потрібно опрацювати два напрямки – інформацію та інфраструктуру. Про вас повинні знати потенційні туристи. Потрібно створити інформаційну систему на різних мовах, про те, що ви як область пропонуєте. Дуже важлива інфраструктура: зручні авіаз’єднання, місцева інфраструктура, й не тільки дороги, але і готелі, маркування місць для туристів і гіди, які спілкуються різними мовами. Також потрібно пам’ятати, що Запоріжжя конкурує не тільки з іншими областями України, а й на європейському ринку. У Європі є регіони, які успішні в залученні туристів, тому вам прийдеться з ними поборотися за туристів. В Україні є велика перевага: Європа хоче знати, що таке Україна. Україна — це терра інкогніта, про яку мало знають, але ж люди люблять дізнаватися щось нове. У вас є можливість. Зараз для України відкривається вікно можливостей».