У Запорізькому художньому музеї – великий виставковий бум

950
0

Початок серпня ознаменувався в Запорізькому художньому музеї справжнім творчим вибухом різнопланових виставок.

1 серпня тут відкрилася експозиція молодого українського художника Євгена Фоменка „Мистецтво після великого вибуху”, 3 серпня — персональна виставка Яни Ясунас „Чудо у пір’ї”, а вчора їх доповнила ювілейна виставка петриківської майстрині Наталки Рибак „Петриківський пишноцвіт”.

Виставка молодого українського художника Євгена Фоменка „Мистецтво після великого вибуху” — це спроба зруйнувати деякі нав’язливі патерни в постсовковій свідомості, які стосуються, в першу чергу, того, що мистецтво – це щось елітарне, для обмеженого кола людей, які не сприймають будь-які прояви не академізму. Насправді це не так, доводить художник. За спеціальністю він — художник, дизайнер інтер’єру, є одним із засновників арт-групи «Жетон». Наразі працює самостійно в напрямку контемпорарі-арт — мистецтва, що твориться тут і зараз.

Концепт експозиції визначив сам Євген Фоменко: „Виставка присвячена течії мистецтва в людях. Це реакції на світ, що нас поглинає, креативні думки, які живлять свідомість багатьох людей: художників, письменників або просто пересічних громадян. І, зрештою, мене цікавить життя окремих індивідуумів, які знаходяться у цьому процесі”.

Саме такі ідеї продукує Євген Фоменко на симпозіумі сучасного мистецтва на Бірючому острові, в київській галереї „Карась”, галереї „На Спаській 45” у Миколаєві. Далі художник збирається підкорювати Америку, виставка, що експонується в Запорізькому художньому музеї, скоро поїде до Нью-Йорка.

Персональна виставка Яни Ясунас „Чудо у пір’ї” стала для авторки, професійного біолога, продовженням роботи адміністратором виставки екзотичних тварин „Чудеса природи”. З дитинства Яна поєднувала любов до природи та до малювання, останнім часом з’явилися експерименти з природними матеріалами. З 2014 року її захопленням стали розписи на пір’їнах, черепах тварин та декорування статуеток. Поштовхом для заняття таким несподіваним видом творчості послугували подорожі в такі екзотичні країни як Шрі-Ланка, Куба, Тайланд, Індонезія, Індія. У Новій Зеландії Яна дізналася, що у народу маорі здавна існувала традиція малювання на пташиному пір’ї. Майстри Америки вразили її давнім звичаєм покривати малюнками черепи, які вони називають „sugarscull” – цукровий череп. Розписи статуеток тварин нагадують австралійське аборигенне мистецтво – так званий „рентгенівський стиль”, що показує тварин і людей одночасно ззовні і зсередини.

Основну частину виставки складають твори, виконані на пір’їнах. Зі своєї багатої колекції Яна обрала пір’я папуг, фазана, індички, цесарки, півня, чаплі, орлана, турако, птаха-носорога.

За інформацією департаменту інформаційної діяльності ЗОДА, відкриття ювілейної виставки петриківської майстрині Наталії Рибак „Петриківський пишноцвіт” стало ще однією яскравою подією виставкового літа у художньому музеї. Наталія продовжує династію відомих петриківських майстрів. До 20-річчя Центру народного мистецтва „Петриківка” майстриню декоративного розпису Наталію Рибак, згідно з Указом Президента, було нагороджено орденом княгині Ольги ІІІ ступеня. Запоріжці мають унікальну можливість познайомитися з творчістю майстрині, яка береже давні традиції українського народного мистецтва, в якому переплелися одвічна краса природи і творчість душі людини.