Заради чого влада Енергодара змушує мерзнути сотні містян

1575
0

Цьогорічний опалювальний сезон в Енергодарі розпочався у всіх, крім орендаторів приміщень Виробничої мережі «Дніпро»: продовольчих, мебельного, будівельного та інших магазинів, відділення «Нової пошти», салонів краси, соціальних, медичних і дитячих установ, банків та об’єктів сфери обслуговування. Загалом понад чотириста працівників та ще тисячі їхніх клієнтів комунальне підприємство «Тепловодоканал» — монополіст на ринку послуг — прирекло на замерзання
Страждають від штучно створеної проблеми і працівники банків, і їхні клієнти, серед яких чимало літніх людей. Зокрема, про це розповідає керівниця Енергодарського відділення «Ощадбанк» Олена Баришева:
«Знаходитися у відділенні важко. Писати майже неможливо, бо замерзають пальці. Жаліються на холод і працівники, і клієнти. Ситуація ускладнюється ще й тим, що зараз у нас реалізується масовий проект – ми видаємо «Карту енергодарця». Відповідно, у відділенні дуже багато літніх людей, яким важко перебувати в таких умовах».
«Ми займаємося підприємницькою діяльністю з 2011 року, ­ також ділиться своїми переживаннями приватна підприємниця Світлана Ільїна. ­ І це нелегка праця. Є багато проблем, які доводиться вирішувати. Але такої ситуації, аби ми просто замерзали, у нас ще ніколи не було! Я ще можу дозволити собі піти з магазину і погрітися вдома, а от мій менеджер, яка перехворіла запаленням легенів – ні, вона працює з людьми. І я боюся за здоров’я своїх людей».
Цікаво, що міська влада публічно поквапилася звинуватити у проблемі ТОВ «Виробнича мережа «Дніпро». Мовляв, «Тепловодоканал» радий би підключити тепло, але Виробнича мережа не пускає комунальників на свої об’єкти і не надає доступу до комунікацій. Та якби влада в особі міського голови справді хотіла допомогти людям, а не просто спричинити галас, то знала би, що проблеми у ТОВ «Дніпро» з «Тепловодоканалом» почалися відтоді, як його директором був призначений Сергій Хоролець. І навряд чи це випадковість. Адже ТОВ «Дніпро», як завжди, заздалегідь підготувалося до опалювального сезону.
«Насправді ми можемо забезпечити всі об’єкти теплом. Наші мережі готові до роботи, – підкреслив директор ТОВ «Виробнича мережа «Дніпро» Юрій Гулівець ­ Але за багато років існування, коли ми завжди вчасно готувалися до запуску опалення, виявилося раптом, що у нас «щось не так». Що саме, досі намагаємося з’ясувати. І, на жаль, страждають наші орендатори, серед яких є медичні установи, заклади сфери послуг, де нормальний температурний режим – обов’язкова умова їх існування».
З травня 2019 року функції постачальника централізованого опалення, гарячої та холодної води замість КП «ПКВ» виконує КП «Тепловодоканал». Та по сьогоднішній день, станом на кінець листопада, між Виробничою мережею «Дніпро» та «Тепловодоканалом» немає договору. І саботують це питання саме комунальники, підкреслив Юрій Гулівець. Адже як постачальник, визначений виконавчою владою згідно Закону про житлово­комунальні послуги, «Тепловодоканал» зобов’язаний заключити договір з Виробничою мережею. Зокрема, на подачу тепла.
«Однак майже за 6 місяців у цьому питанні ми так і не зрушили з місця. Нам не було направлено ані проекту договору, ані якихось зауважень чи рекомендацій щодо технічної підготовки об’єктів до опалювального сезону. Що стосується останнього, то за довгі роки існування нашого підприємства ми знаємо, що потрібно робити. Тому діяли відповідно з технічними регламентами, які встановлені не лише «Тепловодоканалом», але й діють по всій Україні. Ми успішно підготувалися до опалювального сезону. Але нам не пломбують прибори обліку (які вже пройшли перевірку), посилаючись на відсутність договору!».
Не варто думати, що всі пів року Виробнича мережа «Дніпро» просто чекала, так би мовити, біля моря погоди. Весь цей час підприємство намагалося вирішити питання в законодавчому полі. Як підкреслив Юрій Григорович, згідно закону вони мають право самі направити такий договір комунальникам. Що і було зроблено. За основу взяли типову затверджену форму договору на опалення. Але до сих пір не отримали назад підписаний документ. Хоча будь­яких зауважень проти підписання договору від КП теж не надходило. А на свої чисельні листи отримують туманні відповіді, що «не виконані якісь технічні заходи».
Переписка між «Тепловодоканалом» і ТОВ «Дніпро» нараховує десятки листів. Від яких, на жаль, поки що немає жодного толку. Ба навіть більше. Міський голова Павло Музика, якому також надходили офіційні повідомлення щодо проблеми, воліє не втручатися, а спостерігати за свавіллям своїх же підлеглих комунальників.
Та опалення – не єдина проблема, яку зумисне створюють ТОВ «Дніпро». Не менш безглузда ситуація складається і з водою.
«У серпні нами був підписаний договір на постачання холодної води. Окремі договори – на гарячу воду та водовідведення. З нашого боку виникли певні зауваження. Ми надали «Тепловодоканалу» свої пропозиції. Але комунальне підприємство, посилаючись на те, що це типовий договір, нам відмовило. Хоча законом не забороняється уточнювати та конкретизувати. Та потім курс «Тепловодоканалу» різко змінюється і у вересні підприємство погоджується, що таки справді ­ договір варто допрацювати. Пообіцяли розробити новий і прислати на підписання. Та до сих пір цього не зробили, – розповідає Юрій Гулівець. – У зв’язку з цим ми вважаємо діючим раніше підписаний договір, який є легітимним для двох сторін. І ми діємо згідно з цим документом. Більш того, наявність договірних відносин підтверджує те, що «Тепловодоканал» регулярно направляв до нас на повірку показів приборів обліку свого фахівця, про що складалися відповідні документи. Саме на їх підставі «ТВК» виставив нам рахунки за травень, серпень і вересень. Ми їх оплатили. Гроші були прийняті. Це теж підтверджує наявність між нами договірних відносин».
А далі взагалі починається чи то театр абсурду, чи то детективна історія. В один «чудовий» момент «Тепловодоканал» направив ТОВ «Дніпро» претензію на 3 млн гривень. За те, що начебто незаконно підключилися до мереж. Враховуючи, що до цих мереж об’єкти були підключені вже десятки років, претензія виглядає дивно. «Можливо для того, аби надати їй хоч якоїсь достовірності, попередньо співробітник «Тепловодоканалу» пройшовся по деяким об’єктам, куди зміг потрапити без нашої присутності, і зірвав пломби, які були встановлені вже «ТВК» за нашим проханням. Цей факт підтверджують і камери спостереження, і письмові свідчення наших співробітників», ­ підкреслив Юрій Гулівець.
На даний час Виробнича мережа розглядає альтернативні засоби, спрямовані на забезпечення своїм орендаторам більш­менш комфортних умов по теплу. Та якщо найближчим часом до влади не повернеться здоровий глузд і ситуація з опаленням та водою не врегулюється, ТОВ «Дніпро» буде вирішувати її в судовому порядку. В тому числі звертатиметься і до органів надзору, які зобов’язані слідкувати, аби монополісти на кшталт «Тепловодоканалу» не коїли такого свавілля, який відбувається зараз.

Карина СТРЄЛЬНІКОВА