Програма кандидата Зеленського В.О.. Зроблено (чи пороблено) в Запоріжжі…

971
0

Володимир Зеленський звернувся до виборців про допомогу. Мовляв, пишемо передвиборчу програму, то підкиньте по п’ять найактуальніших питань, які турбують вас особисто. А ми подумали, що оті п’ять питань від кожного мають потрапити вже на якийсь міцний каркас концепції. Без якої все вийде, як піджак у Аркадія Райкіна — ґудзики пришиті намертво, і комір — на совість, та носити його неможливо. Тож, пропонуємо Володимиру Зеленському підготовлений нами Проект Програми кандидата Зеленського В. О. Як захоче, може скористатися.

Проект

Всією своєю діяльністю президент Володимир Зеленський буде намагатися досягти поставлених цілей і перетворить Україну у правову державу, де панує порядок і відповідальність в структурах влади, де громадянин відчуває себе захищеним і де суспільство будується на більш прогресивних принципах, ніж «Розділяй і володарюй».

З цією метою основою всієї діяльності стають чесні вибори. Будь-які порушення на виборах кваліфікуються, як спроба насильницького захоплення державної влади. Вся відповідальність за формування виборчих комісій та їхню діяльність покладається на МВС. Політичні партії мають повне і беззаперечне право на спостереження за ходом виборів. Персональну відповідальність — до кримінальної включно — за порушення на виборах несуть перші керівники структур МВС на відповідній території. Має бути ухвалена процедура простої і не затратної заміни президента чи парламентаря до чергових виборів замість того, хто із різних законних причин вибув.

Політика має бути чесною, відкритою та законною. Прийняття закону з більш, ніж одного голосування в період поточної сесії тягне за собою кримінальну відповідальність винних осіб. Голосування в сесійній залі Верховної Ради має бути персональним. Порушення тягне за собою довічну втрату мандата і штраф (в еквіваленті) не менше 1 млн доларів. Всі закони, окрім законів, пов’язаних з оголошенням війни і воєнного стану, стихійним лихом і відповідним оголошенням з цього приводу особливого стану, не можуть бути прийняті пізніше 18 години сесійного дня. Сесійна діяльність депутатів має відбуватися весь період поточної сесії чотири рази на тиждень без будь-яких канікул (з врахуванням державних свят). Перерви між сесіями не можуть перевищувати 30 календарних днів. У період війни та бойових дій на частині території України, парламент та всі органи державної влади мають працювати без відпусток і канікул з виїздом закордон.

Народний депутат, який пропустив 20% всіх голосувань поточної сесії, автоматично втрачає мандат. Порядок денний сесійного тижня має бути затвердженим не пізніше, ніж за 5 діб до його початку. Проекти законів, коли мова не йде про воєнний чи особливий стан, вносяться не раніше, ніж за п’ять днів до їхнього голосування. Проекти законів про воєнний стан та про особливий стан вносяться в мить оголошення позачергового засідання Верховної Ради. Бюджет та проекти змін до Конституції вносяться до Верховної Ради не пізніше, ніж за 30 днів. Будь-які поправки в закони з голосу чи не подані належним чином і у вказані терміни, до уваги не беруться. Закон має бути законом — прийнятий даною каденцією депутатів, він не може бути зміненим. Кожна наступна каденція може ухвалити не більше одного закону зі змінами ухваленого їхніми попередниками документу.

Всі закони, які стосуються підняття зарплат, пільг тощо депутатів та вищого керівництва держави, можуть вступити в силу тільки з наступної каденції Верховної Ради. Все, що торкається обмеження громадянських прав і свобод українського народу є незаконним з моменту ухвалення документу. Відсутність у парламенті встановленої Конституцією парламентської (урядової більшості) автоматично тягне відставку уряду. Інше вважається узурпацією влади і є тяжким кримінальним злочином.

Зовнішня політика. Керівництво України моє бути послідовним, принциповим, не корумпованим, не брехливим і прогнозованим.

Місцеве самоврядування має будуватися на принципах Магдебурзького права. Фінансова автономія, невтручання Мінфіну в дільність територіальних громад і суворе дотримання законів на місцях мають стати основою його діяльності. Місцеві органи влади мають розпоряджатися достатніми коштами та податковою базою, аби саме поняття “субвенцій” та “дотацій” з держбюджету зникло з лексикону українців.

Скасування Влади Рад. Міський (сільський) голова самостійно і через призначених ним посадовців має здійснювати всю управлінську діяльність і нести за неї персональну відповідальність. За місцевою радою лишаються функції ухвалення бюджету та контролю за його виконанням. Позбавлення повноважень міського голови можливе тільки місцевим референдумом на підставі судового рішення. Фінансування референдуму: 1/3 коштів — партія (партії)-ініціатор відставки, 1/3 — бюджет міста; 1/ 3 -держбюджет.

Державна служба. Держслужбовця (військового, поліцейського) приймає на роботу не посадовець, а держава, яка має забезпечити його на весь термін вислуги років роботою, заробітком та відповідними пільгами. У разі скоєння злочину чи втрати довіри, держслужбовець (військовий, поліцейський тощо) звільнюється з держслужби довічно. Держслужбовцем України (у тому числі народним депутатом) може бути лише громадянин України. Існує 180-денний механізм виходу з громадянства іншої держави (якщо така є), після нехтування яким посадовець автоматично звільнюється з держслужби за фактом втрати довіри. Обман держслужбовцем стосовно наявності у нього громадянства іншої держави тягне кримінальну відповідальність. Посадові особи, які через безвідповідальне ставлення до своїх обов’язків допустили призначення на посаду (і ознайомлення з таємними документами) громадянина іншої держави, несуть відповідальність, як за співучасть у шпигунській та підривній діяльності.

Правоохоронна діяльність. Чітке визначення функцій: ГПУ наглядає за дотриманням законності, ДБР — за розслідуванням всіх важких злочинів, СБУ — за боротьбу зі шпигунством та диверсіями, НАБУ — з корупцією, МВС — з крадіжками, грабежем, злочинами проти особистості тощо. Будь-який “заплив за буйки” (перевищення компетенції) тягне за собою кримінальну відповідальність. Використання “тітушок” (в т. ч. приватних охоронних фірм) в інтересах захоплень майна, нерухомості і боротьби з мітингами та демонстраціями в інтересах МВС, СБУ та інших державних організацій є кримінальним злочином. Використання “маски-шоу” у мирний час або проти мирних об’єктів є кримінальним злочином та автоматично ставить будь-які процесуальні дії структур МВС, СБУ тощо поза законом.

Медична та освітня реформа. У рамках значного поліпшення рівня медичної допомоги та освіти в України, будь-який виїзд за кордон на лікування, а рівно для отримання освіти членів Кабінету міністрів, народних депутатів Верховної Ради, апарату Мінохорони здоров’я та Міносвіти та науки (як безпосередньо відповідальних за наслідки реформ) відповідно, а рівно їхніх родичів першої черги, тягне кримінальну відповідальність державного службовця. Медична допомога та освіта не має розділятися на ту, що для “чорних”, або ту, що для “білих, а бути доступною для всіх громадян України.

Соціальні гарантії. Доходи 10% найбагатших мають перевищувати доходи 10% найбідніших на показник, який Кабінет міністрів щорічно подає до ООН. Сьогодні цей коефіцієнт складає 4,2… Всі премії в державі міністрам, їхнім заступникам, топ-менеджерам компаній сплачується виключно з коштів, виділених бюджетом на утримання Міністерства фінансів України.

Фінанси і державна власність. Націоналізація Національного банку України. Перетворення цього органу з “обмінника” при ФРС США та Європейського банку в Державний банк України. Скасування поняття “реального власника” державного підприємства. Діяльність, коли приватна особа фактично призначає директора державної компанії (підприємства) і користується всіма преференціями цього стану, кваліфікується як насильницьке захоплення державної влади. Таким же чином кваліфікується статус “смотрящего” при міністрові чи голові обласної державної адміністрації. Вся відповідальність за банкрутство державного підприємства (компанії) — кримінальна та матеріальна — покладається на генерального та фінансового директора, а також на осіб, які їх офіційно призначили на посаду.

* * *
Ось власне і все. Якщо команду В. Зеленського чи якогось іншого кандидата щось зацікавить із запропонованого нами проекту, будемо раді. Втім зауважимо, що без вирішення перелічених у пропозиціях проблем тим чи іншим способом, від України незабаром залишиться хіба що тільки томос…

Черговий по програмі Леонід Романовичов, м. Запоріжжя